Разные новости:

Інклюзія у школі: що змінилося у навчальному процесі

03.10.2018 - 16:40

Згідно з революційною Концепцією розвитку інклюзивної освіти, дітям, які мають особливі освітні потреби, відтепер буде наданий доступ до якісної освіти на рівних правах.

Школи за мікрорайоном проживання зобов’яжуть приймати таких учнів та навчати їх із врахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності. Таким дітям буде надана допомога як у навчанні (складання індивідуальної програми розвитку), так і в матеріально-технічному забезпеченні: спеціальний дидактичний матеріал, пандус біля школи та переобладнання навчальних та інших приміщень відповідно до потреб учня.

https://vseosvita.ua/webinar

Впровадження концепції інклюзивної освіти, в першу чергу, продиктоване правами людини та принципами рівності усіх громадян. Інклюзія має охоплювати ті верстви населення, що раніше були виключені зокрема з загальної системи освіти. Процес має на меті усунути бар’єри й надати підтримку дітям, які особливо її потребують. Та зробити це без вилучення дітей з сім’ї, як було в випадку навчання в спеціалізованих школах-інтернатах для дітей з інвалідністю.

Інклюзивна освіта будується на певних засадах, які передбачають, що:

  • навчання учнів може здійснюватися різними методами й в різний період часу;
  • навчальний процес враховує індивідуальні здібності й особливості кожного учня;
  • кожен учень заслуговує на те, щоб його розуміли та цінували;
  • відмінності учнів, в тому числі фізичні, заслуговують на повагу;
  • процес пізнання відбувається скрізь.

Кого торкнеться нова реформа

Загальноприйняте поняття «дітей з особливими потребами» стосується осіб до 18 років із потребою у навчальній, медичній або соціальній підтримці. Вони також потребують включення - інклюзії - у суспільне та громадське життя. Відповідно до закону «Про освіту», особою з особливими освітніми потребами є той, хто потребує постійної або тимчасової підтримки в освітньому процесі. Така допомога здійснюється на основі рівного права на освіту.

Отже, закон захищає не лише осіб з інвалідністю, а й внутрішньо переміщених осіб, біженців, а також учнів з особливими мовними освітніми потребами.

Розробники Концепції опираються на рівність прав усіх людей на соціальну й економічну участь в житті суспільства. Вони впевнені, що соціальне та фізичне середовище слід модифікувати, аби усі громадяни країни мали рівний доступ. Прибічники інклюзії також впевнені, що політика і практична діяльність повинні будуватися на засадах рівності та правового підходу.

Що має знати про інклюзію вчитель

Першими зустрічати дітей з особливими освітніми потребами доведеться вчителям. Навчати та перенавчати кадри держава збирається за допомогою субвенції, але для цього потрібен ще й час. Якими педагогічними та психологічними знаннями повинен володіти вчитель для роботи з такими дітьми? На це та інші питання ви знайдете відповідь, переглянувши вебінар «Соціальна інклюзіяв Новій українській школі» від освітньої платформи «Всеосвіта». Матеріал вебінару розкриває сутність інклюзивної освіти, основні принципи, передумови виникнення та її педагогічний аспект.


2018-10-22

2018-10-21

2018-10-20

2018-10-16

2018-10-14

2018-10-13

2018-10-10

2018-10-08

2018-10-07

2018-10-03

2018-10-01

2018-09-25

2018-09-24

2018-09-22

X
Загрузка