Для запобігання негативним впливам на нього використовується захист, який розміщений у нижній частині та захищає силовий агрегат і пов’язані з ним компоненти від зовнішніх чинників. Основна задача, яку виконує захист двигуна, – це створення фізичного бар’єра, що запобігає ударам об дорожнє покриття, потраплянню бруду, води, снігу, каміння та інших сторонніх предметів у моторний відсік.
Функціонал захисту двигуна
Наслідки пошкоджень захисту можуть бути дуже серйозними, але перш ніж про них говорити, розберемося, який же функціонал цього компонента. Він необхідний для:
- захисту картера та піддону. Ключове завдання – запобігти пошкодженню нижньої частини мотора. Саме там розташований картер з мастилом та піддон. У разі удару об гострий предмет або вибоїну може утворитися тріщина. Це, своєю чергою, призведе до витікання мастила, що критично для нормальної роботи двигуна;
- захисту від бруду та води. Потрапляння бруду й пилу, води та снігу в моторний відсік – дуже небажана ситуація. Завдяки захисту вдається підтримувати чистоту та запобігти розвитку корозійних процесів, забрудненню ременів та інших рухомих частин;
- захисту від сторонніх предметів. Це каміння, гілки та інше сміття з дороги. Ці всі небажані «гості» здатні завдати шкоди ременям, шлангу, проводці, датчикам. Захист двигуна мінімізує такі ризики;
- покращення аеродинаміки. У деяких авто захист також здатен спрямовувати повітряний потік під авто. Це позитивно впливає на аеродинаміку.
Додатково захист стає ще й шумоізолятором, але з такою задачею справляються не всі види та далеко не завжди ця опція актуальна.
Типові пошкодження та ознаки критичних порушень цілісності
Є ряд типових пошкоджень, які можна виявити на захисті двигуна. Дуже часто це вм’ятини. Вони виникають через наїзд на невеликі перешкоди, як-от бордюри, камері, інші нерівності на дорозі.
Нерідко виникають тріщини, але це можливо на пластикових чи композитних елементах. Вони спричинені ударами або ж впливом низьких температур. Тріщини послаблюють структуру захисту та можуть призвести до його руйнування під час подальших навантажень.
Деформації від наїзду на значні перешкоди може спричинити зміну форми, порушення кріплень. При цьому захист може тертись об інші деталі, що створюватиме сторонній шум.
Критичними пошкодженнями є:
- наскрізні пробоїни, тобто отвори. Це свідчить про те, що захист вже не може виконувати свої функції;
- значні тріщини або руйнування. Якщо це пластиковий чи композитний захист і в ньому відсутні окремі фрагменти, то потрібна негайна заміна;
- деформація. Здебільшого стосується металевого захисту. На ньому можуть з’явитися гострі краї, а це небезпечно для інших елементів авто.
Не варто ігнорувати деформації, які спричинили пошкодження кріплень, а також їхню фізичну втрату. Це призводить до ненадійної фіксації захисту, а значить, виникає вібрація, що надалі може пошкодити інші деталі.
Джерело: Spolshy.com.ua